
Gry pomagają, Facebook szkodzi
9 sierpnia 2016, 10:07Nastolatkowie, którzy regularnie grają w gry online zwykle osiągają lepsze wyniki w szkole, twierdzą naukowcy z RMIT University w Melbourne. Jednak ci, którzy codziennie korzystają z Facebooka czy czatów mają gorsze wyniki.

Koniec legendy?
9 lutego 2009, 12:29Przyszłość microsoftowego Flight Symulatora, najprawdopodobniej najstarszej wciąż kontynuowanej serii gier wideo, stanęła pod znakiem zapytania. W ramach cięć zatrudnienia koncern zamknął studio Aces, które produkowało obecną na rynku od 1982 roku serię.

Ulepszony iPhone i okulary do wirtualnej rzeczywistości w przyszłorocznej ofercie Apple'a?
22 października 2019, 09:19Nadchodzący rok zapowiada się niezwykle ekscytująco dla miłośników Apple'a. Po długotrwałym uśpieniu koncern z Cupertino może pokazać kilka interesujących innowacji.

Developerzy testują prototyp następcy Xboksa?
9 maja 2011, 16:37W sieci pojawiły się pogłoski, jakoby wielcy developerzy gier wideo, przede wszystkim Electronic Arts, otrzymali do testów prototypowe wersje następcy konsoli Xbox 360. Jeśli pogłoski są prawdziwe, to kolejna konsola Microsoftu, znana nieoficjalnie pod nazwą kodową „Next", pojawi się wcześniej niż dotychczas sądzono.

Tablety równie skuteczne jak środki uspokajające
30 sierpnia 2016, 06:03iPady zmniejszają lęk przed operacją równie skutecznie jak tradycyjne środki uspokajające.

Cyfrowe laboratorium czyli Project Trident
17 lipca 2009, 16:18Bellingham z zadowoleniem przyjął propozycję współpracy nad Project Trident: A Scientific Workflow Workbench, który jest rozwijany przez Microsoft Research. Razem ze swoimi kolegami, uczonymi z University of Washington i specjalistami z Microsoftu tworzy pod kierunkiem Rogera Bargi narzędzia, które zmienią sposób pracy naukowców.

„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza
25 sierpnia 2022, 10:16Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.

Wirtualne cenniejsze od materialnego
17 maja 2011, 08:57Niematerialne cyfrowe artefakty, np. zdjęcia, e-maile czy pliki muzyczne, mogą być dla współczesnych nastolatków równie cenne, co ulubiona książka z dzieciństwa lub T-shirt z festiwalu muzycznego. Fakt, że wirtualne dobra nie mają formy fizycznej, tak naprawdę zwiększa ich wartość - ustalili naukowcy z Carnegie Mellon University (CMU).
80-rdzeniowy procesor Intela
28 września 2006, 12:36Intel poinformował o powstaniu procesora składającego się z 80 rdzeni. Wydajność prototypu wynosi bilion operacji na sekundę.

Internauci sfinansują projekty naukowców
27 października 2016, 06:04Powstała platforma internetowa, dzięki której naukowcy będą mogli sfinansować swoje projekty z pomocą internautów. Twórcy ScienceShip.com mają nadzieję, że ich pomysł wesprze proces komercjalizacji nauki w Polsce.